PAS Langkawi - UPU Ulu Melaka

VIDEO TERKINI WARTA KEDAH

Dapatkan maklumat tepat dari pemimpin Pulau Pinang - Nasruddin


GEORGETOWN, 19 Feb - Harakahdaily - Dewan Pemuda PAS Pusat meminta semua pihak mendapatkan maklumat yang tepat daripada pimpinan kerajaan negeri Pulau Pinang sendiri berhubung apa sahaja isu yang berlaku di negeri ini sebelum membuat kesimpulan awal sendiri.

Ketuanya, Nasruddin Hassan berkata, kebanyakan isu berkaitan tindakan kerajaan Pulau Pinang pada waktu ini sebenarnya sengaja ditimbulkan dan direka oleh pihak tertentu untuk cuba menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat pimpinan DAP negeri itu.

"Saya betul-betul mengharapkan selepas daripada ini terutamanya pihak media agar dapat memberikan laporan dan penjelasan kepada masyarakat berasaskan fakta yang benar dan tepat dengan mendengar sendiri dari pihak kerajaan Pulau Pinang," tegasnya.

Tambahnya lagi, kerajaan pakatan rakyat Pulau Pinang seharusnya diberi peluang membuktikan keupayaan memimpin negeri itu kerana mereka dipilih secara sah pada pilihan raya umum lalu dan bukannya cuba melaga-lagakan dan memecahbelahkan mereka.


Tanggungjawab membuat perubahan, jelasnya bukan kerja mudah apatah lagi setelah sekian lama dirosakkan oleh kerajaan BN yang memerintah sebelum ini.

Beliau berkata demikian pada satu sidang media di pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng semalam.

Terdahulu, deligasi dari 13 anggota dewan harian pemuda PAS Pusat dan Pemuda PAS Pulau Pinang mengadakan pertemuan tertutup hampir dua jam bersama Lim.

Pertemuan tersebut bagi mendapat penjelasan perkara sebenar terhadap beberapa isu yang sedang diperkatakan tentang negeri ini.


"Kunjungan hormat kami hari ini bertujuan mendapat penjelasan dan maklumat 'first hand' dari ketua menteri selepas diasak pihak media dan pemerintah Umno BN.

"Saya kira, banyak maklumat tidak tepat dan ada orang ketiga atau pihak lain memanipulasi maklumat itu," katanya lagi.

Dalam pertemuan itu juga, Nasruddin memklumkan beliau turut menyampaikan beberapa hasrat dan kebimbangan masyarakat Melayu negeri itu terhadap beberapa tindakan kerajaan negeri.


"Alhamdulillah jawapan diberikan ialah beliau (Lim) bersedia bertemu dengan semua NGO asalkan sahaja pertemuan itu atas maksud untuk menyelesaikan masalah dan mengatasi segala salah faham dan ketidakjelasan terhadap sesuatu isu," tambahnya.


Berhubung dakwaan kerajaan Pulau Pinang membatalkan perarakan Maulidur Rasul tahun ini pula, perkara itu jelas Nasruddin sengaja ditimbulkan.


Ianya kerana sambutan tersebut sebenarnya hanya ditunda dan tetap akan diadakan pada 26 Februari ini.


"Pada tahun 2008, perarakan Maulidur Rasul di Pulau Pinang, ketua menteri berada di saf hadapan dan saya kira dia (Lim) ketua menteri bukan Islam pertama menyertai maulud dalam negara kita," katanya.

Manakala Lim dalam responsnya menyatakan kesediaan secara terbuka untuk bertemu dan membuat penjelasan kepada mana-mana pihak yang tidak berpuas hati tersebut.

0 comments:

Leave a Reply

Video Pilihan

LOKASI
Untuk Peta Yang Lebih Besar

BORAK-BORAK

ShoutMix chat widget

Pautan Blog DAN LAMAN WEB